but never too much

Too Sweet

Too Sweet

Srí Lankáról álmodozom

2016. március 18. - Lillabella Leila

Srí Lankára már akkor is bizsergető izgalommal gondoltam, amikor még abban sem voltam egészen biztos, megtalálnám-e a térképen. A képzeletemben élt a Rámájana egyik egzotikus helyszíneként, egy távoli egyszerű élet lehetőségeként, kalandként. Megakadt rajta a szemem, amikor megláttam, hogy a (közigazgatási) főváros neve, olyan hosszú, mint Srí Jayawardenepura Kotte – napokig próbáltam memorizálni, aztán meg menőztem, hogy ki tudom mondani!

Valamiért elvarázsolt, és tudtam, lesz még vele dolgom, össze fogunk barátkozni és én szeretni fogom.

Amikor a Nagy-nagy-utazásomat terveztem, akkor is felmerült, hogy oda menjek, de mégsem úgy alakult és én nem erőltettem. Nem akartam erőltetni sem eltervezni, azt akartam, hogy csak úgy megtörténjen velem. A Nagy-nagy-utazás alatt hát megtörtént velem. Készületlenül, intenzíven és csodálatosan.

3 hónap önkénteskedés után Indiában december közepére iszonyatosan hideg lett. Már nem izlandi mércével mérve, hanem olyan fűtés-nélkül-szoknyában-rohangászunk és a-ház-nincs-szigetelve mércével mérve. Közeledett a Karácsony, mélyponton voltam, melegebb helyre vágytam, a legkézenfekvőbb Srí Lanka volt.img_1163.JPG

Az utazás macerás volt, az emberek barátságtalanok, én pedig elveszett. Olyan elveszett, hogy nem gondoltam arra, amit ott hagytam, és nem vártam azt sem, ami következik.

Colomboban csili-vili karácsonyi hangulat fogadott és párás meleg. Az emberek olyan átlátszóan próbáltak lehúzni, hogy az szinte bájos volt. Eljutottam a hostelig ahol dolgozni terveztem, megnyugodtam és kidőltem. Délelőtt az élőszóban rég nem hallott anyanyelvemre ébredtem, amint a szálláshelyet méregetik, magyarosan – bájvigyorral fitymálva. Gyorsan üdvözöltem őket, nehogy az én méregetésemig is eljussanak, örültek, örültem. Nem maradtam dolgozni: mentem velük tovább, kalandoztunk közösen, szerelmes lettem és mindent élveztem.img_1159.JPG

Élveztem a mangót, aminek „sosincs szezonja”, a kókuszdiót, amitől tízszereződik az iszonyat-jó-dolgom-van érzés, a legfinomabb banánt ami kicsi és furcsa formájú, a szingalézeket, akik nem mondanak nemet, de az attól még nem jelent igent. Élveztem az óceánt a hatalmas hullámaival, a napsütést, a sok gekkót, a világító bogarakat, a pávákat és a szabadságot.img_1164.JPG

Egy hónap múlva tovább mentem, de az ábrándjaim mind ott maradtak. Srí Lanka egy éve történt velem és babakocsizás közben elgondolkodom, Srí Lankán milyen nehéz lenne babakocsit tolni – habár biztos eszembe sem jutna megpróbálni. Egy éve történt, de nem múlt el azóta nap, hogy ne villanjon fel legalább egy csillogó hullám képe a képzeletemben. Egy éve eljöttem és elkísért a szerelem, ami onnan indult és teszünk róla, hogy vissza is vezessen!

A bejegyzés trackback címe:

https://toosweet.blog.hu/api/trackback/id/tr278497728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása